onsdag 24. november 2010

25. November

Hjemmedag med Ernst!

Med 4 hunder i huset på morgenen måtte det til litt organisering - Hedda pleier vanligvis å sove ute i hundehuset hjemme, men hundehuset som matfar har ordnet til Hedda er Hedda ikke så fornøyd med. Derfor setter hun like greit igang med hyling fra 01.00 - 05.00 om natten - ikke så populært med andre ord! Derfor har vi hatt Hedda i yttergangen på natta, noe som går veldig greit.

Så når Ernst kom var Raiko inne på rommet, Hedda inne på badet, og jentene mine inne på soverommet - Når Ernst var kommet inn og det hadde lysnet litt ute, fikk Hedda og Raiko sitte ute. Raiko er som sagt en litt spesiell herremann, og likte aldeles ikke Ernst - her var det både bjeffing og redsel som kom fra Raiko når jeg tok Ernst ut for å lufte seg - enda det var 20 meter mellom de. Hedda var bare nysgjerrig, så Ernst fikk hilse på henne - og der var Ernst veldig flink, han var helt rolig i møtet og beveget seg sakte. Raiko hadde da roet seg i mellomtiden og virket nysgjerrig på ungkaren som var kommet hit, og jammen gikk ikke det møtet også like flott!

Ellers har dagen sust avgårde i høy fart - Ernst og Cava går kjempeflott overens nå og jeg har ikke trengt å avskille de noen ganger, forutenom da de begge skulle være alene hjemme mens jeg gikk tur med de voksne hundene. Ernst har kommet mer og mer inn i "flokken" og jeg trenger ikke gjøre mer enn å si "Nei" dersom han påbegynner noe han ikke får lov til.

I dag var det beinene som var i hovedfokus!

Cava: Ammen, kan vi ikke dele dette benet!?

Eyh - kom jeg meg virkelig helt opp HIT? Tøøøft =D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar