mandag 15. november 2010

12 November

I dag hadde jeg Ernst her fra 07.30 fram til kl 12 siden han skulle på biltur hele ettermiddagen (da er det jo alltid greit med en litt roligere hund), og det ble en hektisk tilværelse i dag. Fotoapparatet var også fullt, så noen bilder ble det ikke i dag.  Cava og Ernst var begge litt "gretne" når de var inne - de gikk bare i tottene på hverandre, så måtte holde de litt separert når vi var inne. Så gikk vi ut etterpå, og da fant de virkelig tonen ilag, og lekte så pent som jeg aldri har sett de leke ;) Siden de var så opptatte med hverandre, hadde de bare kort-line på seg (Cava har nemlig det med å stikke under gjerdet når hun kjeder seg ute)

Etter en liten stund observerer jeg nabo-katta på vei inn over plenen, og lurer på hvordan dette vil gå? Ingen av disse hundene har nok hilst på katt før, så jeg gikk sakte mot de to lekende hundene. 
I dèt jeg er halvveis, kommer det byksende tre stykk rådyr rundt hushjørnet! I vill panikk hoppet to av rådyrene ut over hagegjerdet igjen, mens den siste, antakeligvis en kalv, ble stående å se på Ernst, som var på god vei mot den...



Dette var jo kjempedramatisk for min del, så jeg visste ikke hva eller hvor jeg skulle være der og da, men Ernst stoppet så fint ved rådyret, og de rakk å hilse raskt før rådyret fulgte de andre..
Cava hadde bare blitt redd av hele situasjonen, og stilt seg trygt oppe på trappa. - Ingen av hundene hadde dog observert katten, og den var nok ganske rask over gjerdet igjen når rådyrene kom.

En mer actionfylt formiddag er det forhåpentligvis lenge til jeg opplever igjen!



Etter jeg hadde levert Ernst, dro jeg å hentet Cæsar. Vi gikk i dag opp en traktorsti i skogen ved Sulusneset, og det var en innmari flott tur - etter ett stykke kom vi inn i en fargefull "trollskog", og det ga virkelig stemning å gå der inne. Det myldret av stier der inne, men med Cæsar i tet fant vi tilbake til traktorsporet uten problem. Denne turen skal tas igjen i allefall, og ihvertfall til sommeren!

Etter turen ble jeg plutselig forkjølet, og det med hele pakka av feber og det som medfølger. Men BF'en Doffen kom på ettermiddagen, og det fikk stå til. Doffen er heldigvis en rolig gutt, og det gikk veldig raskt for han å slå seg til ro her.

1 kommentar:

  1. Oi, for en spennende dag! Litt i skumleste laget kanskje. Har stadig vekk rein i hagen her, ikke bare morsomt bestandig. :) Godt å høre at det gikk bra, så får vi håpe de ikke flytter inn.

    SvarSlett