fredag 16. september 2011

Litt om uka her!

Denne uka kom Airdale Terrieren Cæsar tilbake på oppdragslista mi! Han fikk kreft i sommer, å har vært operert, men er på bedringens vei nå, å forhåpentligvis kreftfri :) Det var en ordentlig god velkomst jeg fikk da jeg hentet han, å turene ble storkos både for meg og for Cæsar!


Bulldoggen Ernst var her på torsdag, å det var Cava glad for! Vi fikk oss en fin spasertur ett stykke opp nipa her, å Cava og Ernst fikk kose seg med litt lek i skogen. Bildene ble desverre så dårlige at de ikke er verdt å legge ut her (Og ja, jeg savner speilrefleksen til tider!)

Staffen Bobo har også fått sine turer, å vi har gått en del på "fjellet" bak oss, med litt godis-spor i terreng. Det er utrolig stor forskjell på spor på flat bakke å spor i ulent terreng, da det er vanskelig å legge sporene i rett linje - men da får Bobo virkelig bruk for nesa ;) Jeg prøvde å få til ett bilde av meg og Bobo, men der må jeg si at mitt foto-look ikke er holdbart for offentligheten ;)

I dag har jeg Flat'en Zico her, å jeg fikk jobbe hardt med trening på selvkontroll! Altså, ikke min selvkontroll, men Zico's. Det har seg nemlig slik at når de andre hundene skal gjøre fra seg, tar Zico det som en åpen invitasjon til lek, å det syns ikke de andre hundene noe om! Til slutt klarte Zico å vente til de andre hundene inviterte til lek, men kun om jeg sa ifra hver gang.  Zico er tydelig valp i kroppen enda, å motorikken har ikke kommet seg helt enda, så når Zico slenger seg ned på gulvet her nå når han er sliten, våkner de andre hundene med ett hopp ;)

Nå skal jeg pakke klart til utstilling i morgen, å dusje damene her i huset slik at de blir pen og vakker for dommeren i morgen ;)






God Helg!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar