torsdag 21. april 2011

God Påske!

Da pakker jeg sekken å tar påskeferie! Fikk aldeles ikke like mange bilder denne uka som jeg hadde tenkt, tror jeg bør investere i ett lite lomme-kamera så jeg klarer å dra med meg det, for ett stort speilreflekskamera er ikke det beste å jogge med ;)


Mandag gikk jeg tur med Cæsar. Aldri har han vært så sta som i dag! Til å begynne med ville han bare gå rundt å snuse å markere litt, men da jeg for alvor hadde tenkt at vi skulle gå videre, la Cæsar seg ned å ble liggende BOM stille. Han ville bare ligge å slappe av! Etter mye hoi'ing å noen forsøk på å være så moro at han kom, ruslet han rolig bort til en sølepytt å la seg der.. Slik holdt vi på i 15-20 minutter før det kom en labbe-tispe som ville leke. Da ble det liv å røre, og Cæsar fikk motivasjonen opp igjen. Vi utnyttet øyeblikket med å slå følge slik at Cæsar faktisk fikk seg en tur.

Cæsar: "Nei, her vil jeg sitte litt - gå bare videre du!"

Onsdag kom Ernst på morgenen. For hver gang han har vært her de siste ukene, merker jeg stor forskjell - han lystrer godt på meg, er påpasselig med å ikke være for mye i veien for Arja og Cava, og har blitt en del roligere. Cava og Ernst leker fortsatt en god del, men de ligger også mye å småleker - det er noe de ikke gjorde før ;) I dag øvde vi også litt på å gå på agility-bommen ;)


Ernst har kanskje litt høydeskrekk enda, mens Cava har skjønt hvor fokuset skal være

Koser seg ilag i sola <3

Litt lek må vi ha!

Lurer nesten på om det er litt hemmelig mussing på gang?

En aldri så liten pause når det er så varmt ute!

Åh, vann er altså så godt når det er varmt!

Måtte også ta noen "vårbilder" siden det spirer og gror ute :)




Mitt siste oppdrag før påske var å gå tur med Anton! Vi gikk ett stykke fra Kalabanen og innover en skosvei der det er både småvann og skog, så der fikk Anton sprunget seg "sliten" med langlinen etter. Etter vi hadde gått til veien sluttet, gikk vi tilbake, og øvde på å gå pent i bånd, noe Anton var kjempeflink på idag!
Vi øver ca 10 minutter på å gå pent hver gang, så merker stor forskjell fra jeg begynte :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar