fredag 15. april 2011

Når de firbeinte er forsvunnet..

I dag har jeg virkelig hatt min verste opplevelse hittils som hundeeier: Når de firbeine er forsvunnet...

Etter jeg hadde luftet Arja og Cava dro jeg avgårde for å hente Tassen. Når jeg kom hjem 30 minutter senere kom jeg hjem til tomt hus, å veranda-døra åpen...

Jeg skjønte med engang at Arja og Cava hadde stukken ut av hagen, siden porten hadde vært åpen mens jeg var borte, så startet med å springe nordover på gangstien. En bil fra hjemmesykepleien stoppet og sa at hundene var nesten ved 80-sonen, så at jeg måtte skynde meg om jeg skulle rekke de..  Da var jeg beinsikker på at jeg skulle finne de overkjørt en plass!  

Sprang som om jeg hadde døden i hælene, og når jeg kom over en liten bakketopp så jeg heldigvis jentene ilag med kompisen deres Doffen og eieren 

Hun fortalte at det var en jogger som hadde løpt forbi huset vårt, som de hadde fulgt etter - hun trodde først det var Tommy som var på joggetur med de, for de sprang så fint og vakkert bortover ilag med joggeren, men etterhvert så tok joggeren av i ett kryss, mens hundene stoppet for å snuse nede ved gangstien. Da hadde hun kalt de inn, og tenkte jeg ikke var langt unna.
Bånd hadde jeg glemt å ta med, men begge gikk som noen lys ved foten hele veien hjem igjen.

Det verste er at vi for ei uke siden skrev en STOR lapp på ytterdøra der det står " Verandadør?", siden vi er så redde for at de skal kunne komme seg ut nå når vi ikke har porten lukket fra verandaen til hagen.

MEN nå tror jeg fytti meg ikke jeg kommer til å glemme den verandadøra igjen!


Her er i allefall bildeskred fra de siste lufteturene med My og Mio, Cæsar, og fra Tassens besøk:


My og Mio var med meg på Kurland i dag, vi gikk ved fiskedammene å Mio fant en god del frosker som gjemte seg rundt dammene. Så fulgte vi lysløypa ett godt stykke oppover - gleder meg til det begynner å bli grønt ute, da tror jeg det er svært så idyllisk enkelte steder der :)

My


Mio

Jommen vet jeg at du har godbit!

Denne klarte de å jage helt ut i vannet ;) 

 Jeg og Cæsar dro til Hafslundskogen, å avsluttet turen med en liten badetur i Glomma-elven :) Deeilig å kunne få springe litt i langline også da!

Cæsar ser ut som en teddybjørn iblant

Luske litt i vannkanten (ny-trimmet på ryggen)

Cæsar: Ieeek! Ble litt kaldt å være så her langt ute!

Full galopp opp bakken!


Til slutt var det Tassen - når Tassen å jentene er ute, er han til tider i "raptus"-tilstand. Det var han i dag, så dette ble faktisk det eneste "klare" bilde som jeg fikk av han ;)

Tassen er ekspert på å få andre til å leke med seg! Her vil han at jeg skal holde i andre enden av pinnen ;)


God helg alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Rebecca :

    Kan tenke du var redd når du løp etter jentene!!! Så godt det må ha vært og se at de var like hele og lykklige :)))))

    Cæsar elsker vannet så det skal bli deilig og få av han mer pels slik at det blir litt mindre stell.

    Når han kom hjem i går så fant jeg en flått krypene rundt på beinet hans - så nå er det på med flåtthalsbånd!

    SvarSlett
  2. Osj, ja nå er den kommet - så over han i går før jeg satt han i bilen, men så ingen da i allefall - Det blir sikkert lettere å se flåtten også når pelsen blir borte ;)

    SvarSlett