mandag 10. oktober 2011

Oppsummering

Fredag fikk jeg min første yrkesskade innen hundeservice! Var ute på tur med Mats, å vi øvde mye på passering av hunder å mennesker. Det gikk veldig flott, men så kom det en annen større hannhund, å da gikk jeg litt opp i en skråning med mats. Vi øvde kontakt, å det gikk kjempegreit, men så gikk jeg tom for godbiter i dét de passerte! Mats la i vei, å med gjørmete underlag hadde jeg ikke sjans! Så da fór jeg etter mats helt til ett tre kom i veien - å med båndet rundt hånda som igjen hadde satt seg fast i treet! Når jeg hadde summet meg kom "instinktet" inn, å jeg ropte bestemt "Nei! Sitt!!" Mats, stakkar, ble så paff at han bare satt seg ned! ;-) så jeg fikk en heftig blåflekk på hånda å ett lite blåmerke i bakhodet, men det gikk forsåvidt veldig greit ;-) jeg skylder meg selv helt å holdent pga både valg av plass å stå samt mangel på godbiter ;-)

Mandag hadde jeg Aktivitetsdag i skogen, å Bobo, Cava å Arja var med. Vi startet med litt hundelek, og ble kjent i nærområdet der vi slo oss ned (Mot Brusemyrvann). Etterpå spiste jeg litt niste, for deretter å kaste ut godbiter over ett stort område. Hundene letet lenge, å finkjemmet bak hvert lyng! Jeg har bare 2 langliner, så Bobo fikk ett improvisert, med 3 bånd sammenkoblet. Når man har hunder med langline etter, blir det veldig vanskelig å unngå å tråkke på linene, å da lærer man inn at hundene skal gå bak meg. Dette blir jeg å øve litt på, først individuelt ned hver hund, deretter ilag. Så det er målet mitt til neste mandag ;-)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar