mandag 3. oktober 2011

Fartsfull fredag

Fredag igjen, jommen!

I dag var jeg først ilag med Mats! Vi dro til Hafslundsskogen for å kose oss litt, og det var god trening for Mats! Han er ganske skeptisk for mennesker som kommer gående mot han, men med litt godbiter klarte vi til å med å bare gå rett forbi. Det var i tillegg god trening på lyder, da ungdommene ofte hørtes med rop og flir rundt i skogen.

Ca halvveis i runden vår, trodde jeg vi møtte på enda en ungdom, men da buskene åpnet seg litt rundt stien så jeg at vi plutselig sto 5 meter fra en elg.. Mats slepte å dro for å springe etter, å jeg sto ganske skrekkslagen på stedet hvil. Det var ei ku, men jeg så ingen unge i nærheten, så vi tok sjansen på å ta en stoor sirkel rundt henne, å det gikk bra! Men jeg var utrolig rask derfra, med hjertet i halsen!

Nede på veien tilbake var det mange ungdommer som kom gående mot plassen jeg møtte elgen, så jeg ropte til de at de måtte passe seg for elgen. De flirte, snakket å gikk videre. Da vi hadde kommet oss tilbake til parkeringsplassen stod lærerne ganske bekymret, da de savnet en del av ungdommene. Jeg fortalte historien, og lærerne ble hvite i ansiktet - alle ungdommene er akkurat kommet til Norge, så ikke kunne de norsk, å ikke hadde de sett en elg noen gang. I det samme hørte vi masse hyling der inne, så de dro avsted for å lete.
Når jeg hadde kjørt avgårde, hørte jeg sirener, men jeg tror ikke det var noen der som ble skadet siden det ikke har stått i avisene. Men det må jo ha vært en forferdelig opplevelse uansett!

Vel hjemme hadde skuldrene senkt seg, å jeg, Arja, Cava, Doffen og Vega brukte tiden ute i hagen å på tur - litt regn i lufta, så de satte seg på trappa til slutt for å si ifra at de ville inn!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar