lørdag 18. desember 2010

17.Desember

I dag har jeg hatt Ernst her på dagsopphold! Fra morgenen av ville han leke med diverse leker her i stuen, men Cava var på ett skikkelig grettent humør, så hun ville alldeles ikke dele - så for hver ting Ernst plukket opp, sprang Cava etter og tok det fra han og viste han at det var hennes. Jeg har arbeidet med henne i en times tid og fikk satt henne på plass etterhvert, og da gikk det greit. Etter en stund lekte de og sprang rundt her ilag, så da var alt glemt ;)




Midt på dagen forlot jeg hundene hjemme med Bjørn, og hentet Cæsar for en tur. Selv om gårdagen bydde på litt komplikasjoner med sokken, så fant eieren ut at han bare kunne ha bandasjen på, så fikk hun bytte det når vi kom tilbake. I dag gikk vi opp bakkene på Hasle, der det er ett flott område man kan se utover Glomma, Sarpsborg og Hafslundsøy. Cæsar gikk rolig og pent ved siden av meg, så jeg lot han gå med bandet etter seg mens jeg tok litt bilder.



Rett etter at vi hadde kommet på "toppen" der man kunne se utover, ser vi plutselig en rådyrfamilie komme springende rett innenfor skogen, og med ett var Cæsar forsvunnet! Jeg med sekk på ryggen, kamera rundt halsen og en stor kjeledress hadde vel ikke akkurat mye jeg skulle ha sagt der, men heldigvis var det kommet snø nylig, så jeg kunne lett følge sporene hans. Jeg gikk og gikk, og ropte og ropte - og etter ca 10 minutt hadde jeg kommet til grillhytta som jeg, Cæsar og Arja hadde gått til tidligere i høst, og da kom Cæsar sprintende meg i møte - Da pustet jeg lettet ut ;)
Men Cæsar hadde mistet bandasjen og jeg så det blødde en del, så da tok jeg førstehjelps-utstyret og fikk lagt på en provosorisk bandasje i allefall. Da var jeg glad for at jeg har lagt til meg vanen med å ha med slikt på tur ;)

Men både jeg og Cæsar var ganske svette og slitne på tilbaketuren, så da gikk det rolig for seg ;) Håper bare det gikk bra at han ikke ble enda mer skadet på kloen sin da... :S

Vel hjemme igjen drev fortsatt Cava og Ernst på å leke, men nå hadde de fått ett høyere tempo ;) Arja og Raya hadde begge rømt inn på soverommet for å være i fred, de eldre damene er ikke så glade i lek ;)
Rundt halv 4 stod jeg på kjøkkenet og vasket opp, så hørte jeg plutselig ett "Bang" i gulvet, og det ble helt stilt ute i stuen - gikk for å se, og da hadde Ernst rett og slett bare kvelt seg over på sida, og Cava hadde også lagt seg i samme stilling under "godjakka" ;)

Sliten? Jaaaa!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar