lørdag 4. desember 2010

4 Desember

I dag har begynte jeg dagen med å gå tur med Dachshunden Raja - hun kommer i morgen for å være her en stund framover mens matmor er på ferie, og hun kommer lett overens med andre hunder, derfor har jeg sagt ja til å ha henne her - bilder av Raja kommer etterhvert! :)

Deretter var det tur med Cæsar, og i dag tenkte jeg vi skulle prøve noe annerledes, så vi dro avgårde til Tunevannet! Der kunne jeg jo ikke ha noen av hundene løs da det var mye folk og hunder i området, og nå skjønner jeg jo at jeg har blitt bortskjemt med det, for å håndtere to bånd igjen, var en liten utfordring når folk og fe kom gående forbi oss ;)
 Min vesle rose


Det var en kjempeflott tur, og vi kappløp en del av stien, noe begge stortrivdes med! Når vi hadde gått en god bit kom det gående en dame med en kinesisk nakenhund bak oss, og Cæsar syns den var utrolig interessant! Så Cæsar la seg ned med nesen mot hunden, og jeg klarte ikke å rikke han av flekken, det var rett og slett ikke sjans! Men overraskende nok, ble Cæsar liggene helt i ro til nakenhunden hadde gått forbi, uten en eneste lyd eller trekking i båndet - det ble jeg imponert av ;)


Før vi vendte om igjen var det en liten vannpause, godis- og bildetaking


Fokuserte Cæsar



Til slutt var det tilsyn hjemme hos Ernst, og som alltid kom han krypende trøtt og strekkende ut av buret når jeg åpner døren.
Ute stod naboer å holdt på med noe arbeid, så det tok sin tid før Ernst fant roen til å gjøre ifra seg, men til slutt gikk det greit, og etterpå var det inn for å spise. Etter å ha spist litt ble han lei og ville heller leke, så da  tok jeg maten vekk og lekte litt med en slags gummiball med Ernst, da hopper han rundt og storkoser seg!
Når jeg gikk igjen kom det ikke en eneste lyd innenfra, så Ernst takler situasjonen hjemme alene veldig greit!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar