lørdag 11. desember 2010

9 Desember

 I dag har det vært en liten utfordring å få alt til å gå etter ruta siden jeg hadde jobb fra kl 15, men svigerbroren min, "assistenten" Bjørn hjalp meg så alt gikk i orden!

Først på dagen hadde jeg ett nytt oppdrag, Shibatispene My (4) og Mio (1) som jeg skal gå tur med når matforeldrene er bortreist på dagtid. My er moren til Mio, men det var sannelig ikke lett å se forskjell på de to - heldigvis har de forskjellig farge på båndene så da gikk det greit å se hvem som var hvem :)

Når jeg kom stod de i hvert sitt bur, og jeg ble mottatt med en ganske øredøvende uling, men når jeg kom bort til de, ga det seg. I dette området er jeg ikke kjent, har sett litt på turkartet men når snøen har lagt seg er det jo ikke alle stiene som er åpen, og noen er blitt rene skiløyper. Men My og Mio viste veien, og godt var det :)


My
My og Mio i farta
Mio
De var kjempegreie å gå tur med, og kom bort til meg iblant for å hilse på, men ellers var det full fart opp gjennom stien og litt inni skog og kratt, men det var ikke noe problem :)


Deretter var det på tur med Cæsar! Siden jentene mine skulle på tur senere med Raja, hadde jeg bare Cæsar med i dag, men lekekompis fikk han seg!
Vi dro til Hafslundskogen og hadde bare langline på i dag. Etter en stund ute på turen møtte vi på Golden-tispen Berta på 2 år - og de to var så flotte lekekompiser så de slo lag med oss resten av turen, og da fikk de løpt og leke! Men de var overalt, og ikke det minste interessert i oss mennesker! Fikk ikke mulighet til å ta noen bilder da for vi hadde svare strev med å rope de inn å holde de i nærheten, men de kom inn iblant :)

Hjemme fikk Bjørn da ta imot Doffen som skal være her til i morgen, og det hadde visst gått veldig greit å ha Doffen ilag med resten av gjengen her :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar