tirsdag 5. oktober 2010

Første oppdrag i hundeservice!

Søndag 3. oktober var mitt aller første hundeoppdrag - Eieren hadde ringt på lørdag og lurte på om jeg kunne passe deres Airdale terrier fra 9-17 på søndag, noe jeg selvfølgelig takket ja til. Jentene mine hadde jeg satt i valpegrinda når Cæsar kom slik at han fikk bli kjent her i huset først. Etter en liten lukte-runde i hagen fikk han komme inn, og ingen av jentene mine er vant til SÅ store hunder, så de ble nok litt skeptiske.

Cæsar luktet litt rundt og var raskt klar til å møte på jentene. I begynnelsen var han litt stressa, men vi tok det sakte og rolig siden min Cava ikke er 4 måneder enda. Arja brydde seg ikke stort om han før senere ut på dagen.

Cæsar fant pipe-grisen raskt, og den fulgte med han resten av dagen, gitt! I halv 11-tiden gikk vi en liten runde i hagen, så fikk jeg med meg svigerbroren min, Bjørn, og vi gikk en skogstur med alle hundene - greit å være to når man ikke kjenner besøkshunden så godt - men Cæsar var en utrolig god gutt som gikk flott i bånd og hørte etter alt jeg sa. Da vi kom tilbake lekte vi litt og hadde litt godbitsøk i hagen, men da var det på tide med en liten lur for alle tre. Når alle hadde våknet, hadde det jo begynt å regne, så mine to jenter var ikke særlig for å gå ut, men Cæsar kunne godt tenke seg en liten tur, og litt regn i håret var nok bare deilig syns han ;)

Tiden gikk så raskt da vi kom tilbake, så vi fikk bare tid til en liten lekerunde med alle hundene før eierne ringte og sa de kom for å hente Cæsar igjen. Takk for denne gang Cæsar, og håper jeg ser deg flere ganger her :)

1 kommentar:

  1. Tusen takk at du stillte opp på så kort varsel og passet Cæsar når vi hadde barnedåp!

    SvarSlett