mandag 25. oktober 2010

25 Oktober

I dag var første oppdraget mitt den 5 måneder gamle Ernst, en Fransk Bulldog. I dag er han hjemme alene, og jeg drar da innom 11.30 for å se til han. Ernst lå stille og sov da jeg kom, og er allerede opplært til å vente pent med å hilse til jeg har tatt av meg. Vi ruslet ut i hagen en tur der Ernst gjorde fra seg og luktet litt rundt, så gikk vi inn igjen, der han fikk litt kos før jeg fylte vannskål og gav han mat - noe han også har lært seg å vente pent på! Når jeg var ferdig og gikk ut døren, stod han å spiste.

Så bar det avgårde til Cesar, og vi gikk en tur i skogen ved jernbanelinja på Hafslund. Når vi gikk der møtte vi plutselig på en hel barnehage som gikk forbi oss, men Cesar var aaalt for opptatt an lukting og markering til å legge noe særlig merke til de. Etter turen rundt i "rødløypa" var det bare å få tørket av skitt og møkk på bena til Cesar, og gjett hvem som fant en anledning til å gi meg en rundsleik! Så hoppet han to steg bak og stilte seg i lekestilling, da måtte vi ha en liten lekeøkt. Deretter var det å hoppe inn i bilen igjen for å dra hjem - glad og fornøyd.

Når jeg kom hjem etterpå, ventet mine to håpefulle jenter på en tur også, så da ble det en skogstur her i området - nå har jeg endelig bannlyst idiotkassene (les flexiline) så Arja gikk løs mens Cava enda må ha bånd på i skogen - noe hun ikke er helt fornøyd med da, men innkallingen må nok sitte først :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar