torsdag 25. august 2011

Doffen (bichon frise) kom hit i går ettermiddag, å blir her til i morgen. De har kost seg godt ilag, å doffen trives godt med jentene, både i kos og i lek.
Så var det Staffen Bobo som skulle få seg en tur. I dag tok jeg med meg Cava, å det var til stor glede for begge - til å begynne med var de veldig leken, men når jeg sa ifra gikk det greit, å turen kunne fortsette. Vi gikk innover en skogssti forbi haslegård, der vi stoppet å jeg laget ett lite godis-spor som de skulle følge. Bobo var til å begynne med mest opptatt av Cava som satt fastbundet i ett tre lengre borte. Etter ca 3 minutter fant han første sporet, å da gikk det ikke lang tid før han luktet seg fram, han fant 15 av 20 godbiter, så det syns jeg er flott til at det var første gang! Cava er drillet på dette, så hun fant alle ganske raskt, å etterpå sprang hun bort til Bobo's spor, å fant de 5 som han ikke fant ;-)

Siste oppdrag i dag var My og Mio, å da gikk vi en tur oppover lysløypa fra kurland. De var veldig glade da jeg hentet de, å Mio tok kontakt med meg ca hvert 5 minutt under hele turen. De fant også en pinne som Mio insisterte på å ha med seg en god del av turen, så vi fikk lekt litt i løpet av turen ;-)

Nå er det 2 timers pause før jeg skal på kurs med Villhunden hundeskole, for her går det i hund fra morgen til kveld nemlig ;-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar