søndag 15. mai 2011

13-15 mai :)

Fredag gikk jeg og Anton en tur på formiddagen, å da gikk vi over nordlitoppen å ned til odden ved isesjø, så fulgte vi grusveien fra odden å innover mot surfellingen tilbake - det er en ganske lang runde, å midt i runden fikk jeg beskjed om at det var folk på døren som venta på meg, så ble litt hastverk da. Men vi jogget stort sett helt fra isesjø å innover til surfellingen, så da fikk både Anton og jeg strekt godt på beina!

Det skal forresten sies at man blir i utrolig god form av dette yrket! På de lengste dagene jeg har hatt, har jeg gått tur i totalt 5 timer med bare litt kjøring mellom øktene - og jeg så til å begynne med at vekta raste nedover, så jeg måtte for all del huske på å spise mye de dagene man er i mye aktivitet - nå har jeg klart å balansere det riktig, så da har jeg med nistepakke på enkelte turer :)

Ut på dagen kom mine to helgegjester, My og Mio! De var her en natt i forrige uke for at jeg og eierne skulle føle oss trygge på at det gikk greit, da Mio ikke har vært borte slik før. Mio var den første timen veldig misfornøyd med Cava, å knurret nesten hver gang Cava så på henne. Etter en stund ute, begynte alle å leke, å når "gamledamene" My og Arja var ferdig, lekte Mio å Cava uten problemer, de gikk faktisk utrolig godt overens! Mio kunne si ifra litt når Cava skulle til å hoppe på Mio, men ellers var det meste akseptert.

Når vi gikk inn, kom problemet tilbake, og Mio knurret til hver gang Cava kom i nærheten, eller skulle gå forbi henne. Jeg satt med ned på gulvet ilag med Mio, å ventet til Cava gikk forbi - for hver gang det ikke kom lyd, fikk Mio masse ros, og til slutt var det nesten ikke mer knurring igjen. Det kan fortsatt være litt svak knurring, men det er bare når Cava vil snuse på Mio, noe som ikke har skjedd ofte de to siste dagene.
Jeg har også gikk Mio anledningen til å være for seg selv på kjøkkenet når hun selv ville det, men ble også sjeldnere og sjeldnere, så Mio roet seg veldig fint.

Lørdagen kom mine "små hjelpere" - jeg pleier ofte å få besøk av 2-3 jenter her i nabolaget som elsker hunder, men som er litt allergiske for å kunne få egen hund, så de har fått lov å komme hit for å være ilag med mine hunder iblant. De har vært ivrige på å lære så mye som mulig om hunder, å det er utrolig moro å se hvor godt de går overens med hundene. Det var jo ekstra moro å være her siden jeg hadde My og Mio her også :)

My og Mio liker også godt å leke med ballen

"S" kaster ball med Cava

"M" har lært mye om hunder til nå, og hun har fått opplæring i en god del triks - her med hele tre hunder i sitt!


Arja likte best å få kos hun!

Mens de andre lekte "katt og mus" ;)

Cava på bukken

"S" og My ble kjempegode venner, å My fulgte etter henne nesten hvor enn hun var.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar