onsdag 11. mai 2011

10 og 11 mai

Kameraet ble desverre forlatt både i går og i dag, og det har jeg angret sterkt på!

I går var Ernst på besøk her, og de storkoste seg mye av dagen ute i hagen - Ernst har fått kongle-dilla, og jeg tror han er fullt kapabel til å svelge en kongle, så har vært innmari nøye med å følge etter hva han gjør ;) Cava tok også etter han, å begge ville bare ligge å kose seg med å tygge kongler. Til slutt klarte jeg å avlede de med yndlingslekene sine - Cava er kjempeglad i en gummiball med snor:

Denne er fra Biltema og koster 15 kroner - og har mye lengere levetid enn samme produktet jeg har kjøpt fra dyrebutikker :)

Ernsts yndlingsleke her er uten unntak bamsen Nalle - øyne og nese og andre spiselige ting er tatt av å erstattet med en god søm, å da slipper man faren for at de får i seg vatt eller plast-øyne. 

Senere på dagen hentet jeg Cæsar for en tur - i dag parkerte vi ved Golfbanen på Hafslundsøya å gikk rundt hele nordspissen - det var en utrolig flott sti som gikk rundt golfbanen med flytebrygger mellom oddene, så jeg kunne sitte på flytebrygga å svale føttene mine mens jeg så Cæsar bade :) Gjett om vi kommer til å dra dit flere ganger!


I går ble det nok en tøff dag for Ernst. Etter han hadde vært her i full aktivitet hele dagen, skulle han nemlig på første dressurkurs - Så i dag når han kom, hilste han litt på Arja å Cava, for deretter å gå å legge seg rakt ut i Cava sitt bur - å der ble han liggende til kl 11! Jeg trodde da at det kunne vært noe galt på fære, men da han våknet å spratt ut av buret i sitt sedvanlige tempo, tenkte jeg at det må ha vært gårdagen.

I dag gikk vi ned til Glomma - greit å smi mens jernet er varmt tenker jeg - forhåpentligvis får jeg badeglade hunder da :) Arja og Cava skjønte tvert tegningen å plumset uti å plasket med store bevegelser å lek i vannet.
Ernst var særdeles skeptisk til å begynne med, men når Arja og Cava laget så mye liv, kunne han ikke dy seg - etterhvert ble han en helt på å hente pinner i vannet, å kom kry springende med de til meg - for deretter å åle seg langflat bort gjennom sanda for å tørke seg - det var virkelig ett foto-øyeblikk jeg gjerne skulle hatt!

I dag har vi også trent litt på ressursforsvaret som ofte dukker opp mellom Arja og Ernst. Begge vil ha det den andre har, så jeg har prøvd å skape en positiv situasjon i lek. De fikk kjempemye ros, kos å belønning når de "ga fra seg" leken til den andre. Det endte med at Arja stod å kastet leken ett godt stykke opp i lufta med munnen, å Ernst hentet den og sprang en "runde" før han slapp den ned når han nærmet seg Arja igjen.
Strålende fornøyd med dagens innsats! 


Endte opp uten bil i ettermiddag, så Anton fikk desverre ikke turen sin som planlagt i dag, men tar det igjenn annen dag  :-)
Istedenfor øvet jeg litt til Cava sin debut-utstilling, og da husket jeg selvfølgelig kameraet...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar