fredag 10. februar 2012

Fredag igjen!

Ukene ramler forbi meg syns jeg - dagene ilag med hunder er en stor lidenskap for meg, å det er utrolig godt å få jobbe med hundene deres! Takk til dere alle med deres spesielle, og flotte hunder!

I går glemte jeg kameraet med meg, er ikke flink å ta det med meg på tur, men kan fortelle litt i allefall :-)
Ernst, Arja og Cava fikk en tur ilag, å stakkar Ernst misliker dekkenet sitt så mye! Når vi skal ta på, grynter han litt men lar meg ta det på, men når vi kommer ut i skogen så vil han ikke være påkledd! Han ruller å gnir seg mot hver en kvist å busk han kan finne - Jeg ble raskt oppmerksom på at jeg måtte ha han løs, da han surret seg inn i krattet hver 2 meter ;-) Men når Cava satt opp farten i leke-tempo glemte han av hele dekkenet, så da gikk det greit likevel!
Cæsar var med Arja og Cava litt etterpå, å det var storstas! Det begynner å bli en stund siden Cava og Cæsar har møttes, så de var begge helt frelst i hverandre. Cava er heldigvis vant til store hunder, hun har faktisk begynt å bølle litt med de for å få de til å leke med henne. Cæsar var helt med en stund, men så gikk etterhvert interessen mer over til alle luktene i skogen, å Arja og Cæsar spaserte turen side om side i samme lukte-spor.

Så må jeg fortelle litt om treningen med Bico også - vi øver mye på at han ikke skal rykke slik i båndet, å det har vært litt, men ikke så mye framgang før i dag. Men med å bruke fart og lek som motivator, MEN en svært rolig stemme når han skulle gå pent, klarte vi å gå hele skogsturen pent i går! Til normalt er det rykk og napp for annenhvert skritt, å det blir slitsomt i lengden. Å når Bico hadde gått pent 2-300 meter, var det å slippe han løs, herje å leke å storkose oss for alle penga :-)

Nå er det helg, men ikke glem denne!



Foto-konkurranse! 

Siden dette er en så flott årstid med kritthvit snø, sol å mange muligheter til blinkskudd av lekende, glade hunder, vil jeg gjerne kjøre fotokonkurranse! 

Nå vil jeg fri litt til mine kunder også (men alle i Østfold er velkommen til å være med), å håper at dere tar med kameraet ut i løpet av måneden for å knipse noen hunde-bilder som dere vil dele. 


Vinneren kåres 11.mars, å får en sekk med 15 kg Sportsmans Pride i premie! (verdi 450 kr)


(les mer på www.porthos.no for mer info og å se hvilke typer man kan velge mellom)

Obs! På grunn av størrelsen kan kun folk i Østfold delta i konkurransen - premien må hentes her dersom ikke annet er avtalt. 

Send inn ditt foto til warbergs.hundeservice@gmail.com!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar