torsdag 10. november 2011

Midt i uka!

Oppdatering fra de tre siste dagene!


Tirsdag var jeg med Bobo å Arja i Hafslundsskogen, å da brukte vi naturen som hinderløype - jeg la opp en liten løype der jeg vet det er mye vanndammer og liggende tømmerstokker, så sprang vi avgårde. Begge var racere, å det var ikke noe problem for noen av de å ta utfordringene - Bobo er litt pysete, å vil ikke bli våt på bena, så han var veldig viktig på å hoppe langt over, mens Arja gjerne kunne springe gjennom store sølepytter.

 

 Etterpå var det Ernst og Cava's tur - vi tok like gjerne samme løypa, å det gikk kjempeflott - Ernst var den pysete her også, men vann tålte han litt av i allefall - Så lenge Cava tok ledelsen, så fulgte Ernst etter. Jeg klarte ikke å få snudd bildet av Cava, så det får være slik som jeg tok det.


 
Onsdag var Zico her, å de koser seg som alltid - Zico er blitt flink nå til å ligge mens han leker med jentene, å da er til og med Arja med i lekingen. I dag var jeg veldig spent, for vi prøvde å ha de alene for første gang ilag. Da var Zico løs på hunderommet, mens Arja og Cava var i burene sine i samme rom - det gikk strålende, å det var ikke en eneste lyd å oppdrive! Vi hadde gått en lang tur i skogen før jeg prøvde, så det hadde nok også litt med suksessen å gjøre, men jeg ble stolt av han selv :-)
Her er bilde mens de ligger å småleker på gulvet - de tok en liten pause for å posere for fotografen. 

 


Torsdag, turdagen min - jeg får ca 5 timer tur mange torsdager, men det er jo så kos å være ute i naturen! Har man med litt lunsj, å litt smågodt til de 4-bente, så er alle fornøyde!

Arja og Cæsar på tur - vi var i Hafslundskogen, å lekte litt på ett av jordene - jakten på mus var også interessant, men når de bare pilte avgårde, var det selvfølgelig gresset som var mest interessant!

 
 


Ernst og Cava fikk en tur til Hafslund Hovedgård i dag - der møtte vi på hester, hunder, gjess og andre fugle-arter. Det var god trening for begge to - Cava var overbevist om at en av hestene bare var "en ting", så når vi kom nære nok å hesten begnyte å røre seg for å komme å hilse på, fikk hun helt fnatt! Når det første sjokket hadde lagt seg, gikk det derimot strålende. Ernst virket så komfortabel å rolig, så han hadde nok litt effekt på Cava som ofte har det moro med å skulle jage dyr.


 


My og Mio var med meg en tur på Appelsintoppen, å vi storkoste oss - det ble en bløt tur, for frøknene overbeviste meg om at vi skulle gå en sti utenom oppmerkingen i dag, å det tenkte jeg jo godt vi kunne. Det var en slik gjørme som man sank 10-15 cm ned i, uten å kunne se sporene etterpå, så godt jeg kom meg opp igjen - skoene (ja, for å bruke støvler er jeg ikke flink til) ble sånn passelig skitne da ;-)

Så da var det siste innspurt på uken i morgen, så skal jeg på Oppdretterkurs hos NKK til helgen - det storgleder jeg meg til, å jeg håper jeg tilegner meg såpass med kunnskaper at jeg føler jeg kan starte eget oppdrett meg Arja og Cava snart. Det blir uten tvil spennende!  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar