tirsdag 14. juni 2011

På "jobb" igjen etter ferie!

Nå har vi vært på ferie en uke, med hundene med selvfølgelig :) I dag startet uka brått med hundepass igjen, å vi har fått to nye tilskudd i "familien" her :)






I morges kom Flat Coated Retriveren Zico, som er ca 12 uker nå.Gjett om jeg ble valpesyk! Han er evig leken, og fant ørene til mine Cavalierer veldig morsomme. Arja likte det ikke noe særlig, og sa ifra med en gang, noe Zico skjønte etter ett par forsøk. Cava bryr seg ikke stort om det, og leker videre med Zico til tross for at hun til tider henger etter Zico. Når nok var nok, tok hun en pause å la seg ned, og da gjorde Zico også det.

Når Zico var trøtt, utnyttet jeg det til å prøve å klippe klør. Første poten tok litt tid da hendene mine var såpass interessante å bite på. Men når godisene kom etterhvert, fikk vi klipt de andre uten problem. Senere på dagen tok jeg bakbena, da var det såvidt Zico brydde seg noe om det, så det virker ikke bli noe problem!

Dagens lek var sisten! Rundt å rundt bilen så mange ganger de klarte, for så å stoppe å se hvor de andre ble av, der de plutselig skallet sammen alle tre - da tok de noen minutter pause før de fortsatte på igjen ;)

Klokken 11 kom Rocco, en labrador/golden-gutt på 18 måneder. Han var nok så interessert i damene her, som bare legger seg ned å nyter oppmerksomheten. Etter en halvtime ute i hagen gikk det bedre, å jentene sa ifra slik at de fikk fred.
Siden jeg blitset så mye når Zico kom, var det jo tomt for batteri på kameraet innen Rocco kom hit, men Rocco kommer tilbake på "sommerferie" på fredag, så vi får flere sjanser :)
Rocco er en herlig rolig hund inne, men med futt og fart i ute, akkurat slik man vil ha det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar