torsdag 30. juni 2011

Fortsatt uten kamera! Og laderen var visst ikke på ferie heller, så da vet jeg ikke om jeg må bestille en ny - her hjemme holder vi på å renoverer gangen, så ting har blitt forflyttet litt rundt, så finner det vel når vi er ferdige.

Dagene flyver, å i dag prøvde jeg meg på "aktivitetsdag" igjen - denne gangen husket jeg sekken også! Vi brukte god tid oppover med pustepauser å vannpauser i varmen, så fant vi oss til rette på Djupedal.


Vis større kart


Der fikk hundene litt mer vann før de la seg pent ned ved meg mens jeg spiste nista. Når jeg var ferdig å spise, tok vi en liten snuserunde i området rundt gården, for deretter å ha godbitsøk i marka - det var stor stas! Jeg trente litt med Cava, som forresten fyller 1 år i dag, å da så jeg plutselig at tiden var gått! På vei ned trente vi litt på at hundene skulle gå bak meg (er mye enklere å ha kontroll over allemann da, men er greit å trene dette inn på hver hund før man skal ha alle med på det ) 
Arja og Cava gikk i line, men Cæsar hadde jeg i båndet da- så han dro nok til at kjære Åse-mor gikk på tryne i nedoverbakkene. Man kan vel ikke være hundepasser uten at man får kjent det på kroppen;) 


I morgen reiser Rocko igjen, etter to flotte uker her! Han har fått lært en god del: 
- Innkalling (spesielt når han har leker eller pinner han leker med)
- På plass og bli
- Dekk og bli
- Nei! (Det hadde han nemlig ikke skjønt helt, så han hadde tendens til å være litt tyv å litt bølle de første dagene)
- Sitte Bamse - kun fordi han tilbydde det selv fra begynnelsen av. 
- Vi har trent masse kontakt, og han er kjempeflink når man bruker lek som belønning! 

Det har vært utrolig koselig å hatt han her på besøk, å jentene har stortrivdes ilag med han.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar