torsdag 17. februar 2011

Snøen er tilbake!

Ingen av "kundene" mine har klaget denne uka over sneen som kom tilbake, jommen er det ikke deilig å rulle seg rundt i fersk puddersnø!



Onsdag 16.Februar

Onsdagen tok jeg med meg dachsen Raja som er på besøk noen dager, når jeg skulle gå tur med Cæsar. Til tross for de korte bena er Raja kjapp til beins, og ofte måtte vi faktisk vente på Cæsar når han skulle lukte og snuse. Raja og Cæsar kjenner hverandre fra forrige gang Raja var på besøk i desember, så de leker godt ilag, og Raja sier ifra når det er nok lek, så det skjønner Cæsar.




              Cava syns derimot kvister er spennede å spise på

På onsdags ettermiddag tok jeg en tur med Anton - i dag dro vi til Isesjøbråten, der det er veldig greit å gå - hadde langlina med, og gikk en tur rundt og på isesjøen - med en Anton i full sprell!
På vei tilbake øvde vi litt på lineføring og marsj, samt sitt og dekk på avstand. Og med leken i venstre hånd blir Anton fullt konsentrert (i allefall fram til han får ballen i belønning)

Nå har jeg laget ett dekken til Cava også - denne gangen ble det bedre resultat enn første syns jeg :)


Brukte målene på regnjakkene jeg har kjøpt fra Hööks Hestesport, men gjorde borrelåsen fra magen litt bredere og fjernet hetta.


Neste uke får vi en ny "kompis" på dagpass - en 5 år gammel dachs - gleder oss til å møte han, å se hvordan han passer inn i flokken her :)

Samtidig gleder jeg meg også til å nå starte min utdannelse til å bli hunde-instruktør! Villhunden Hundeskole  gikk jeg på kurs hos i fjor, og var kjempefornøyd med resultatene. Så nå begynner jeg på  instruktørkurset hos de, og gleder meg til å få mer innsikt i disse herlige dyrene og i treningsmetodene :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar