mandag 7. november 2011

Aktivitetsdag!

Her kommer  noen bilder fra turen i dag - vi gikk innover Hasle mot Brusevoldmyr
Vel framme hadde jeg først ett lengere godbitspor med hver av de - vi tok ca 100 meter i dag, å jeg hadde ikke store forhåpninger til hundene, da det var mye andre lukter i sporet. De fant nok både andre hundespor og noe vilt, så under turen innover var det flere ganger jeg merket de hadde nesen på noe ;-)

Bobo først - han brukte lang tid på lete etter hver og en av godbitene, han prøvde en del ganger å gå bakover for å finne flere, men etter en stund fikk han ferten, og la opp farta.. Jeg hadde derimot glemt å merke sporet, så Bobo og jeg mistet sporet etter ca 50 meter - men vi kom oss tilbake igjen på rett spor å Bobo fikk slutt-premien :-)



Lille vimsa i farta - hun var også veldig fram å tilbake, og var nok den som brukte lengst tid - ingen godbiter skal til spille her! Hun fant også noen meter av Bobo sitt spor, min nesevise!



Arja var også med, å hun har gjort dette mange ganger, så hun vet hva hun har å gjøre - nesa hennes er derimot ikke så god som de to andres, så det var en god del godbiter som gikk til spille - hovedmålet er jo at de skal følge sporet - å når hun klarer det med mindre godbiter, er kanskje det bare en bra ting? :-)

Etter spor, helte jeg ut litt flere godbiter som de fikk kose seg med mens jeg drakk varm sjokolade å spiste niste. Arja fikk jeg ingen gode bilder av, de ble av så dårlig kvalitet at jeg tror ikke noen vil ha glede av de ;-)


Takk for i dag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar