onsdag 22. juni 2011

Prøver ut nye konsepter :)

Jeg har prøvd å tenke ut enklere løsninger på en del av mine tilbud, da det er en del forespørsler etter lengere sosiale turer til hundene. Så tenkte jeg om det er mulighet for å gi en "total-pakke" for lufting, sosialisering og dagpass. Da pakker jeg sekken klokken 7 på morgenen, å venter på mine "gjester" for å bli levert. Klokken 8 tar jeg med meg de hundene jeg kan pakke på meg (4-5 hunder totalt), å går en skikkelig skogstur. Så stopper vi en del på veien, og har en større pause der jeg har med meg niste, samt legger opp til godbitsøk, trening og lek i skogen. Jeg legger opp til å bruke 4 timer, da er vi tilbake igjen klokken 12, for deretter å starte hjemkjøring av hundene. Jeg kan også tilby tilleggstilbud på f.eks kloklipp og lignende før jeg starter hjemkjøringen.
Så da spør jeg - er dette noe gamle eller eventuelle nye kunder kunne vært interessert i?


For å prøve ut denne "pakken", fulgte jeg den i dag. Jeg tok med meg Arja og Cava, Rocko å Ernst på tur. Arja og Cava gikk i langline mens Rocko å Ernst gikk i bånd, noe som gikk helt greit. Rocko trenger litt mer "gå-pent"-trening alene før jeg tar han med neste gang, men han er lettlært, så det går nok finfint ;) Neste gang skal jeg også huske ryggsekken min som jeg brukte en halvtime på å pakke! Det ble vanskelig å bruke 4 timer i skogen uten mat å drikke, så vi brukte to timer i skogen å dro hjem for å spise nista i hagen istedet ;)

Når Ernst og Rocko møttes, gikk det veldig greit til å begynne med - de raste rundt i hagen som olja lyn, å var veldig begeistret for ny kompis. Når vi gikk turen oppover, var det en del ganger jeg måtte stoppe å sortere båndene, og hvis Rocko var for nære Ernst begynte Ernst å dominere Rocko. Rocko har ingen formening om Ernst forutenom at de var lekekompiser, så han overså hele situasjonen - så da gikk det i bunn å grunn greit.

Nå har jeg glemt igjen laderen til kameraet på ferieturen min, så det blir dårlig med bilder framover til det er kommet til rette igjen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar